Relaa Racing sitoutunut FRC-sarjaan vuosiksi 2025 ja 2026 – fokus pysyy nuorissa lupauksissa
Relaa Racingin kilpailukausi jatkuu tulevana viikonloppuna Jurvan Botniaringillä, kun Finnish Racing Championship -sarjan kolmas osakilpailu ajetaan 6.-7.7. Tiimi kilpailee kahden auton voimin FRC GT Open -luokan lyhyissä lähdöissä, kuljettajinaan sarjan pisteissä luokkajohdossa oleva Tommi Haru, sekä meillä ja maailmalla menestynyt Luka Nurmi. Tulevan viikonlopun kilpailu tuo mukanaan myös muutoksia tiimin organisaatiossa.
Raimo Niemi siirtyy toimistopuolelle pitkän ja menestyksekkään uran jälkeen
Pitkän linja kilpa-autoilija sekä tiimin omistaja Raimo Niemi heittää ”pyyhkeen kehään” kuten pohjalaisittain sanonta kuuluu, ja siirtyy hallinnollisiin tehtäviin Relaa Racingin sisällä pitkään vaivanneen olkapäävamman pakottamana. Yli 50 vuotta menestyksekkäästi niin rallipoluilla kuin Suomen ja Euroopan moottoriradoilla kilpaillut Niemi siirtyy entistä vahvemmin yhteistyökumppanuuksien ylläpitoon sekä nuorten lupausten seulomiseen ja valmentamiseen liittyviin tehtäviin. Relaan tiimipäällikkönä jatkaa Timo Pirilä ja huollosta vastaavina Kimmo Seirala ja Juho Tuominen. Yhteistyö Seinäjoen Ammattikorkeakoulun Motorsport-linjan kanssa jatkuu mahdollistaen insinööriopiskelijoiden harjoittelun ja toimimisen kotimaisen ammattimaisesti toimivan tiimin kanssa. Yhteistyö myös muiden keskeisten yhteistyökumppaneiden, seinäjokelaisen maailmanluokan simulaattoriharjoittelua tarjoavan Crazy Finn Academyn, sekä Tekniikan Maailman kanssa jatkuu myös tulevilla kausilla.
Panostus kotimaan nuorissa lupauksissa
Relaa Racing on sitoutunut FRC GT Open -luokkaan ainakin kausiksi 2025 ja 2026. Kauhajokelaistiimin panostus pysyy erityisesti nuorissa lupaavissa kuljettajissa, joille tiimi tarjoaa mahdollisuuden matalalla kynnyksellä hakea ensikosketusta tehdasvalmisteiseen, tehokkaaseen rata-autoon kotimaan radoilla. Samalla nuorille kuljettajille annetaan mahdollisuus tutustua ammattimaisen tiimin kanssa toimimiseen, Relaan laajan kotimaan sekä Euroopan kontaktiverkoston hyödyntämiseen, sekä kokemukseen niin lyhyistä sprint-lähdöistä kuin pitkistä kestävyyslähdöistä.